Learning skills for students (part 3): the role of stress, sleep & motivation von Michael Schmitz

video locked

Über den Vortrag

Der Vortrag „Learning skills for students (part 3): the role of stress, sleep & motivation“ von Michael Schmitz ist Bestandteil des Kurses „Becoming a successful student“. Der Vortrag ist dabei in folgende Kapitel unterteilt:

  • Sleep: Phases that matter
  • Exercise: Decision maker
  • Stress is your friend
  • Senses increase retrieval
  • Questions and Structures rock
  • Summary
  • The perfect learning day

Quiz zum Vortrag

  1. form cycles of around 90 minutes, which repair our brain.
  2. are short and can be trained to be performed faster.
  3. form cycles that should result in about 8 hours of sleep each night.
  4. are difficult to understand and have very little impact on our performance.
  1. 1, 2, SWS, 2, REM, 2, SWS, 2, REM ... it's easy to wake up in Phase 2
  2. 1, 2, SWS, 2, REM, 2, SWS, 2, REM ... it's easy to wake up in REM and SWS
  3. 1, 2, 3, REM, SWS, REM, U2, SWS, 2, 1 ...
  4. 1, 2, 3, 5, 7, 12, 19, FBNCCI, SWS, REM
  1. 6
  2. 8
  3. 7,5
  4. 9
  1. results in lower attention.
  2. is only a problem for some people.
  3. results in lower decision making competence.
  4. increases the chance to die.
  1. Becoming better at decision making
  2. Extension of the REM phase
  3. Increasement of the blood supply
  4. Improvement of health
  1. can be negative - only regaining control can make us become fully functional again.
  2. removes one brain cell after another and can never be positive.
  3. is a motivating factor and very useful, but we can only handle a limited amount of stress.
  4. is dependent on the number of tasks that need to be done.

Dozent des Vortrages Learning skills for students (part 3): the role of stress, sleep & motivation

 Michael Schmitz

Michael Schmitz

Michael Schmitz ist der Gründer von Artefact Consulting und führt Trainings für Universitäten und Firmen weltweit durch. Neben seiner Tätigkeit als Trainer und Dozent ist er Buchautor von "Elitestudent - Wie werde ich besser als der Durchschnitt" und Geschäftsführer eines Netzwerks für Elitestudenten (Elitestudent-Deutschland.de). Vor seiner Selbstständigkeit hat er für die Deutsche Bank in Frankfurt und London gearbeitet und war mit globalen Managementaufgaben und Bankenintegrationsprojekten beschäftigt. Michael Schmitz schloss seine Studien an der Rotterdam School of Management und der Norwegian School of Economics and Business Administration in Bergen mit einem Master of Science in International Management und einem weiteren Master, dem CEMS Master in International Management, ab. Er hat einen Bachelor of Science in International Business von der Universität Maastricht und der BI Norwegian School of Management in Oslo.

Kundenrezensionen

(1)
5,0 von 5 Sternen
5 Sterne
5
4 Sterne
0
3 Sterne
0
2 Sterne
0
1  Stern
0


Auszüge aus dem Begleitmaterial

... (In) Axon Terminal Optional: Nodes of ...

... Payment Zebra Storm Central Engine Enigma Outstanding Declarative Memory A: 6.86 +- 2.68 6N: 8.07 ...

... multiple passes 1, 2, 3, 4, 2, REM, ...

... 3 and 4) Manual tissue and organ repairs (Growth hormones) Long-term depression (LTD) - Pruning / Clears your mind Rapid Eye Movement Sleep (REM) 50% more blood ...

... Oral Text & Image 10% Retention ...

... materials (LTP) 7. Preparing questions / finding gaps (Motivation) 8. Recognizing the learning curve (Motivation) 9. Attention increases ...